Deelvraag 8

8. Eigen onderzoek: het maken van een volgens onze informatie succesvolle televisie reclame.  

 

Reclamefilmpje voor stichting jeugdpret

Ons onderwerp bij PWS is dus Psychologie in de Reclame waarbij wij als eigen onderzoek een reclamefilmpje wouden maken. Hierbij hebben wij gekozen voor stichting Jeugdpret. Het doel van stichting Jeugdpret is om een vakantieweek te organiseren voor de jeugd in kaatsheuvel en omstreken. Eerst was het maar 1 dag maar in jaren is het uitgegroeid naar 4 dagen waarbij kinderen ook een nacht mogen blijven slapen. Stichting Jeugdpret draait volledig op vrijwilligers.

Om een goed beeld te krijgen hoe wij het beste een leuk en informatief filmpje voor jeugdpret konden maken zijn er enquêtes afgehouden onder een aantal scholen. Deze leerlingen zitten in groep 5 t/m groep 8. Hieruit is vooral gekomen dat een reclamefilmpje voor hun grappig moet zijn en er geen irritatiegehalte moet komen. Ook is het niet belangrijk of het onbekend is of bekend is als het de kinderen aantrekt dan worden ze enthousiast.

Voor het filmpje heeft Amy ( Amy is zelf ook vrijwilliger bij stichting Jeugdpret ) foto’s uitgezocht van de vakantieweek en andere vrijwilligers geregeld die op een avond wat dingen konden opnemen voor het reclamefilmpje.
Het plan voor het reclamefilmpje is geworden om eerst te beginnen met shirts die aan elkaar zijn geplakt ( verschillende kleuren ) waardoor het woord Jeugdpret op het beeld is verschenen. Dit wordt vervolgd met onderdelen die door de vrijwilligers zijn gezegd zoals spelletjes, bossen, overnachtingen etc. waarop volgt foto’s van de vakantieweek van Jeugdpret. Daarna zal er een foto van de vrijwilligers verschijnen en dan wordt er gezegd en het thema van dit jaar is Holland. Zo willen wij de kinderen proberen te trekken dat ze al weten wat het thema is.

Het filmpje is gemonteerd met het programma Adobe premiere elements 2.0. Onze eerste plan was om het filmpje van en het thema van dit jaar is… Holland! In het geheel erin te zetten maar helaas kwam er alleen het audio van. Ook zijn de gebruikte foto’s onscherper geworden in dit programma maar dat was nergens te verhelpen. Onder de foto’s hebben we een muziekje gebruikt om het niet saai te maken met alleen foto’s. Het promotiefilmpje voor stichting Jeugdpret is uiteindelijk maar max. een minuut geworden waardoor het ook niet vervelend wordt.

 

 

 

 

 

Presentatievorm

Als presentatievorm gebruiken we een website die we zelf hebben gemaakt. Hiervoor hebben we de volgende bronnen gebruikt:

 

Over de website

De website toont ons product, het reclame filmpje voor stichting jeugdpret.

Verder toont het ook een korte samenvatting van de deelvragen en linken naar de compleet uitgewerkte deelvragen.

Het proces voor de website kwam moeilijk op gang, het heeft een tijdje geduurd voor we echt konden beginnen.  Toen we eenmaal doorhadden hoe het werkten was het maken van pagina’s eenvoudig. We hebben gewacht tot alle deelvragen gemaakt waren voor we de website inhoud gaven. Zo konden we in een keer doorwerken als we eenmaal in beweging waren.

 

http://psychologie-in-de-reclame.jouwweb.nl/

 

De design bestaat uit een groenkleurige lay-out. Het is gebaseerd op het kleurenschema dat gebruikt is in deelvraag 6. De kleur ligt makkelijk in het oog en is ideaal voor  meningen.  We hebben gekozen voor een zwart lettertype omdat dit naast de standaard is ook prettiger leest. De rood/bruinige kleur geeft een prettig contrast en is daarom gekozen als scheidingsrand. Omdat onze website informatief moet zijn en tevens aantrekkelijk is er gekozen om een korte samenvatting van de deelvragen te plaatsen op het hoofd pagina’s. Voor de mensen die meer willen weten zijn er linken naar de complete uitwerking.

Maak jouw eigen website met JouwWeb